معرفی کتاب‌های طوطی؛ جانوران اقیانوس، از سر تا دم

کتاب «جانوران اقیانوس، از سر تا دم» نوشته‌ی «استیسی ردریک» و ترجمه‌ی «فروغ فرجود» است که تصویرگری آن توسط «کوانچای موریا» انجام شده است. این کتاب به تازگی توسط کتاب طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است.

در این کتاب تصویرسازی جذابی از جانوران اقیانوس انجام شده و اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها به زبان ساده و با روش معمایی در اختیار کودک قرار داده می‌شود.

در اقیانوس‌ها و دریاها جانوران بسیاری زندگی می‌کنند که زیست و چگونگی حیات آن‌ها بسیار جالب است. به خلاف باور معمول در اقیانوس‌ها فقط ماهی‌ها زندگی نمی‌کنند. ستاره دریایی، فوک، شیر دریایی و گونه‌های بسیار متنوعی از موجودات آبزی محسوب می‌شوند. حتی بسیاری از آن‌ها بیرون از آب تنفس می‌کنند اما در دریا زندگی می‌کنند.

جانوران اقیانوس به لحاظ چرخه غذایی به یکدیگر بسیار وابسته‌اند. به طوری که هر یک طعمه و شکارچی گونه‌های دیگر هستند. حتی جانورانی که در اقیانوس‌ها و دریاها می‌میرند، توسط باکتری‌ها تجزیه شده و خوراک پلانکتون‌ها می‌شوند. خود پلانکتون‌ها نیز غذای وال‌ها و نهنگ‌ها و بسیاری دیگر از گونه‌های دریایی خواهند شد.

اقیانوس‌ها و جاندارانش، به نسبت خیلی دیگر از موجودات زنده، برای کودکان ناشناخته و کمتر در دسترس هستند. بنابراین آشنا کردن آن‌ها با این حیات هیجان‌انگیز و خارق‌العاده بسیار جذاب خواهد بود. این که چه موجوداتی در دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند و هر یک چگونه با اندام‌های ویژه‌ای که دارند به زیست خود ادامه می‌دهند.

از مجموعه‌ی «از سر تا دم» دو کتاب دیگر با عنوان‌های «بندپایان، از سر تا دم» و «دایناسورها، از سر تا دم» به انتشار رسیده است.

جانوران اقیانوس، از سر تا دمبندپایان، از سر تا دمدایناسورها، از سر تا دم

برای خرید این کتاب با ۱۰ درصد تخفیف اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو