رضا دالوند، نامزد دریافت جایزه‌ی یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۴

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طبق اعلام رسمی مسابقه‌ی بین‌المللی آسترید لیندگرن نامزدهای کانون مورد تأیید این نهاد قرار گرفت و اسامی آن‌ها در میان ۲۴۵ نامزد این مسابقه از ۶۶ کشور جهان قرار گرفته است.

برهمین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌ی تصویرگری رضا دالوند را برای دریافت جایزه‌ی آسترید لیندگرن ۲۰۲۴ معرفی کرده است. خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت، یک چیز سیاه، تک‌خال، غول‌بوس‌کن حرفه‌ای و بین من و تو آثار رضا دالوند در کتاب‌های طوطی است.

جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۰۲ با هدف دسترسی کودکان دنیا به داستان‌های خوب از سوی دولت سوئد راه‌اندازی شد. این جایزه به صورت سالیانه به یک فرد یا یک سازمان برای مشارکت ویژه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد. جایزه‌ی نقدی آلما به مقدار پنج میلیون کرون سوئد، به‌عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه‌ی بزرگ ادبیات – پس از جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن – در جهان مطرح است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار هیئت‌ معرفی نامزدها از ایران برای جایزه سال ۲۰۲۴ هستند.

برنده یا برندگان سال ۲۰۲۴ این مسابقه قرار است در روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ هم‌زمان با نمایشگاه کتاب بولونیا معرفی شوند.

پیش از این علی‌اصغر سیدآبادی و علیرضا گلدوزیان نیز از سوی شورای کتاب کودک به‌عنوان نامزد دریافت این جایزه انتخاب شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو