«تو یک جهانگردی» به فهرست افتخار IBBY راه یافت

کمیته‌ی جوایز شورای کتاب کودک، از میان آثار برگزیده در دو دوره‌ی گذشته، تو یک جهانگردی نوشته‌ی شهرزاد شهرجردی با تصویرگری غزل فتح‌الهی را برای قرار گرفتن در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد.

 

بخشی از دلایل انتخاب: تصاویر در ارتباط خلاقانه با متن کوتاه و تاثیرگذار کتاب، بخش زیادی از بار روایت داستان را بر عهده دارند. تصاویر گسترش‌دهنده‌ی متن هستند. شخصیت‌ها باورپذیر، متنوع و پرکنش خلق شده‌اند. فضاهای متنوعی همراه با جزئیات بسیار و متناسب با روند داستان تصویر شده‌ است. از رنگ به‌خصوص در انتهای کتاب، به شکلی هدفمند استفاده شده و ترکیب‌بندی‌های متنوع و زوایای دید خلاقانه به انتقال حال‌وهوای داستان به مخاطب کمک می‌کنند.

 

معرفی پدیدآورندگان برای دریافت لوح افتخار و درج اطلاعات آثارشان در فهرست افتخار، فرصتی استثنایی برای معرفی کتاب‌های برتر ایرانی به ۷۷ کشور عضو IBBY است. الواح افتخار طی مراسمی در سی و نهمین کنگره‌ی بین‌المللی ادبیات کودک و نوجوان (تریسته، ایتالیا) به پدیدآورندگان اهدا خواهد شد.

 

از طوطی پیش از این «چتری با پروانه‌های سفید»، «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» و «ادسون آرانتس دو ناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی‌اش» در این فهرست معتبر قرار گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو