مجموعه دوجلدی «گورکن و راسو» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه دوجلدی «گورکن و راسو» به قلم ایمی تیمبرلیک است که داستان هم‌خانه‌شدن راسو با گورکن را می‌گوید. گورکن و راسو چگونه می‌توانند هم‌خانه شوند؟ باید دو جلد را بخوانیم ببینیم موضوع از چه قرار است.
 
عنوان‌های این دو جلد «خانه‌ی سنگی» و «دایناسور در مرغدانی» است. بامزه نیست؟!
در جلد اول یعنی «خانه‌ی سنگی» با این دو موجود و آغاز دوستی آنها آشنا می‌شویم. راسوها حیوان‌های خوشایندی نیستند. هیچ‌کس دوست ندارد با یک راسو زندگی کند؛ اما حالا راسو قصه ما پشت در خانه‌ گورکن است. گورکنی که یک سنگ‌شناس ماهر است و نمی‌خواهد کسی مزاحم پروژه‌ مطالعاتی‌اش درباره‌ سنگ‌ها شود.

اینجا خانه عمه لولا است و او فکر می‌کند گورکن و راسو می‌توانند دوستان خوبی برای هم باشند! راسو پرجنب‌وجوش است و تمرکز گورکن را به هم می‌زند؛ ولی داستان‌های خوبی بلد است و دستپخت خوشمزه‌ای دارد؛ شاید دوست خوبی هم باشد. کسی چه می‌داند!
 
در جلد دوم یعنی «دایناسور در مرغدانی»، گورکن و راسو دوباره برمی‌گردند. این بار با یک ماجراجویی تازه! فقط یک سنگ است که می‌تواند فهرست الفبایی سنگ‌های گورکن را تکمیل کند: عقیق چشم‌عنکبوتی!
سنگی که پسرعموی گورکن، ماهیگیر، از او دزدیده است. راسو که از گم‌شدن گزارش کتاب هفتگی نیو یاک تایمز ناراحت است، ترجیح می‌دهد با گورکن به یک سفر هیجان‌انگیز برود: سفر سنگ‌یابی. در اردوگاه شماره پنج ماجراها پیچیده و عجیب‌وغریب پیش می‌رود، انگار خبرهایی در راه است؛ خیانت، فریب، رازهای ناگفته و یک موجود غافلگیرکننده از عصر ژوراسیک!
 
ایمی تیمبرلیک تاکنون نشان افتخار نیوبری، جایزه ادگار، جایزه بادبادک طلایی و جایزه بهترین کتاب چاینا تایمز را به دست آورده است. او فوق‌لیسانس ادبیات انگلیسی/نوشتن خلاق را از دانشگاه ایلینوی دریافت کرده است.
 
جان کلاسن، نویسنده و تصویرگر زاده کانادا است. سه کتاب تصویری به نویسندگی و تصویرگری خودش (کلاهم را پس بدهید، این کلاه من نیست و یک کلاه پیدا کردیم) در کارنامه دارد و بسیاری از کتاب‌های نویسندگان دیگر را تصویرگری کرده است. تاکنون یک مدال کلدکات، دو نشان افتخار کلدکات و جوایز بین‌المللی دیگری به کتاب‌های وی تعلق گرفته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«گورکن قدمی به سوی تخم برداشت.
آگوستا شروع کرد به بال‌بال زدن و سر و صدا کردن: «قد! قدقدقدقد!»
چیزی مثل چکش به ساق پای گورکن کوبیده شد. درد! اما چشم‌های گورکن روی تخم کهربایی ثابت مانده بود.
راسو بازویش را گرفت. «گورکن، بس کن. خواهش می‌کنم دست نگه دار! آگوستا بهم گفته بود تو با دیدن این هیپنوتیزم می‌شی. مقاومت کن، گورکن، مقاومت کن!»
گورکن راسو را کنار زد.
«این متعلق به علم نیست، گورکن. این مال مرغ‌هاست. مرغ‌ها از روزگار قدیم تا حالا به تماشای این تخم می‌اومدن.».
 
انتشارات طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) هر جلد از مجموعه «گورکن و راسو» نوشته ایمی تیمبرلیک با ترجمه پژمان واسعی را در ۱۴۲ و ۱۷۴ صفحه و به بهای ۱۴۵ و ۱۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو