راهیابی «جادوی خواب» به فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۲

 

 

«جادوی خواب» اثر مهسا هدایتی به فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۲ (کتاب‌های منتخب کتابخانه‌ی بین‌المللی مونیخ) راه یافت.

فهرست کلاغ سفید که از مهم‌ترین برون‌دادهای کاری کتابخانه‌ی بین‌المللی مونیخ است هر ساله کتاب‌های منتخبی را از کشورهای مختلف جهان به مخاطبان آثار کودک و نوجوان معرفی می‌کند و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی می‌شود. در فهرست امسال ۲۰۰ عنوان برگزیده از ۵۳ کشور و به ۳۷ زبان انتخاب شده است.

خوابیدن روی تشک و بر روی زمین از سنت‌های قدیمی شرقی و به‌ویژه ایرانی است. هرچند ممکن است این عادت امروزه کمتر دیده شود ولی هنوز هم بعضی خانواده‌ها تشک‌ها، بالش‌ها و پتوهایشان را گوشه‌ای از اتاق‌خواب نگه می‌دارند.

در کتاب تصویری و بدون متن «جادوی خواب»  مهسا هدایتی به سراغ این خاطره‌ی جمعی ایرانیان رفته است و با بهره‌گیری از قدرت تخیل، خوابی جادویی را برای کودکان به تصویر کشیده است. جایی که بچه‌ها تصمیم می‌گیرند برای بازی از وسایل خواب استفاده کنند و ناگهان وارد جهانی رؤیایی و شگفت‌انگیز می‌شوند تا در نهایت به خواب بروند. این تصاویر برای کودک امروز در هر کجای جهان جذاب است و می‌تواند علاوه بر خیال‌پردازی باعث آشنایی آن‌ها با بخشی از فرهنگ و رسوم ایرانی شود.

 

پیش از این کتاب‌های «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟»، «مشت‌زن»، «تک‌خال»، «چه فکر خوبی!» و «دختر نارنج و ترنج» از طوطی به فهرست معتبر کلاغ سفید راه یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو