«خوابی پر از گوسفند» و «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» با ۵ لاک‌پشت در فهرست پاییزه جشنواره لاک‌پشت پرنده

کتاب‌های «خوابی پر از گوسفند» و «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» موفق شدند با کسب ۵ لاک‌پشت به «‍فهرست پاییزه جشنواره لاک‌پشت پرنده» راه یابند. علاوه بر این، کتاب‌های «شنگال» و «چرا آواز می‌خوانی زنجره» نیز با ۴ لاک‌پشت در این فهرست قرار گرفته‌اند.

جشنواره یک روزه لاک‌پشت پرنده روز یکشنبه ۳ دی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می‌شود. در این جشنواره، بهترین کتاب‌های چاپ اول پاییز ۱۳۹۵ در حوزه‌ کودک و نوجوان معرفی خواهند شد و کودکان و نوجوان می‌توانند علاوه بر دیدار و گفتگو با نویسندگان و مترجمان، در کارگاه‌ها و برنامه‌های ترویجی این جشنواره نیز شرکت کنند.

در بخش اول این مراسم که از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود، بهترین کتاب‌های گروه سنی خردسالان و کودک تا سن هفت سال معرفی خواهند شد. در این بخش، جلال‌الدین اکرمی بر اساس کتاب‌های ۵ لاک‌پشتی فهرست، «خوابی پر از گوسفند» و «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» کارگاه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌کند و با ساخت ماسک همراه با کودکان و نویسندگان نمایش خلاق تعاملی اجرا خواهد کرد.

کتاب‌ «خوابی پر از گوسفند»، نوشته ‍و تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده، داستان پسری است که خوابش نمی‌برد. همه گوسفندهای خیالی را هم یکی یکی می‌شمرد اما هنوز بیدار است. این کتاب به کمک قصه گویی و تقویت تخیل کودک، راه‌حلی برای مشکل بی‌خوابی کودکان پیشنهاد می‌کند. تصویرسازی این کتاب در سال ۲۰۱۶ نیز منتخب جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن شده است.

کتاب «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»، نوشته بابک صابری، در قالب داستانی کوتاه و جذاب، اهمیت دوستی و همراهی را برای کودک توضیح می دهد. در خلال داستان، دوستی به‌عنوان بخش مهم و ضروری زندگی معرفی می‌شود که گاه حتی بدون دوست حتی نمی‌توان به سفر رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو