کتاب «تمساح‌های رودخانه تامبونان» نامزد گروه داوری «داستان دوره ابتدایی» پانزدهمین جشنواره کتاب رشد ‍

 

کتاب «تمساح‌های رودخانه تامبونان» به‌عنوان یکی از نامزدهای نهایی گروه داوری «داستان دوره ابتدایی» پانزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی شد. بر اساس گزارش جشنواره رشد، داوران پس از بررسی ۲۷۵ اثر در این گروه، در نهایت پنج اثر را برای دریافت عنوان اثر برگزیده معرفی کرده‌اند.

تمساح‌های رودخانه‌ تامبونان (براساس افسانه‌ای عامیانه از مالزی)، نوشته سوهی کیم؛ مترجم حسین شیخ رضائی؛ مجموعه‏ «داستانهایی برای فکر کردن»، ناشر کتاب طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)

سال‌های سال، رودخانه‌ تامبونان در مالزی پر از تمساح بود‍ و هیچ کس جرأت نزدیک شدن به رودخانه را نداشت. تمساح‌ها برای سال‌ها رودخانه را تصاحب کرده بودند؛ مردم دیگر ناامید شده بودند و تمساح‌ها را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌دانستند. اما روزی اتفاقی عجیب می‌افتد: ناگهان همه تمساح‌ها ناپدید می‌شوند، انگار هیچ وقت هیچ تمساحی در آن رودخانه زندگی نمی‌کرده است.

راز این کوچ ناگهانی چیست؟ آیا تمساح‌ها از ترس فرار کرده بودند یا شاید بیماری مهلکی سراغ همه آن‌ها آمده بود؟ هیچ کدام! این راز در مهربانی پیرزنی نهفته بود که روزی با بخشش و لطفش توانست زندگی همه مردم روستا را تغییر دهد.

تمساح‌های رودخانه‌ تامبونان، داستان مهربانی‌های به‌ظاهر کم‌اهمیت است که ممکن است تأثیری بزرگ داشته باشند. مهربانی و بخششی که مثل موج ادامه پیدا می‌کند و بر اطرافیانش تأثیر می‌گذارد.

مجموعه‏ «داستانهایی برای فکر کردن»، شامل ۱۳ جلد است که در هر کتاب، داستانی کلاسیک یا افسانه‌ای از فرهنگ‌های مختلف روایت می شود. در این مجموعه، کودک علاوه بر داستان‌خوانی و آشنایی با داستان‌ها و افسانه‌های ملل دیگر، با مفاهیم فلسفی نیز درگیر می شود. اهمیت این مجموعه، تنها سرگرمی و لذت بردن کودک از داستانی جذاب نیست، بلکه پابه‌پای تصاویر کتاب با فرهنگ تصویری و حال‌وهوای کشورهای مختلف نیز آشنا می شود. این مجموعه ۱۳ جلدی به موضوعاتی در حوزه روابط انسانی می پردازد، مانند ادب، دوستی، صلح، عشق، قول، اعتماد و خانواده.

خواندن این مجموعه برای کودکان بالای ۶ سال مناسب است و در پرورش مهارت‌های ذهنی آنان بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو