کتاب‌های طوطی به پکن می روند

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از ۱ تا ۵ شهریورماه در شهر پکن برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، ایران به‌عنوان مهمان ویژه شرکت می‌کند. کتاب طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، نیز در غرفه ایران حضور دارد و در مدت نمایشگاه کتاب‌های طوطی معرفی می شوند.

قرار است در این نمایشگاه، نسخه فارسی کتاب «پر»، نوشته چائو ون شان با ترجمه سحر ترهنده رونمایی شود. در این نشست، مترجم، نویسنده، تصویرگر و ناشر چینی کتاب و انتشارات فاطمی، ناشر نسخه فارسی نیز حضور خواهند داشت. طوطی، بخش کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، تلاش می‌کند با توجه به نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان ایرانی برای تمام گروه‌های سنی کتاب و محتوای خواندنی و آموزشی، در قالب ادبیات داستانی و غیرداستانی تولید ‌کند. اولویت بخش ادبیات داستانی کتاب طوطی، معرفی ادبیات کهن و ادبیات معاصر ایران است و نیز مسائل و مفاهیمی که کودکان جهان از آن درک مشترکی دارند. گفتنی است کتاب طوطی در بخش ترجمه به قانون کپی‌رایت پایبند است و تمامی کتاب‌های غیرتألیفی را با موافقت ناشر اصلی ترجمه می کند.

علاوه بر این، در حاشیه نمایشگاه کتاب پکن، آثاری از تصویرگران ایرانی نیز در غرفه ایران به نمایش گذاشته می‌شود. آناهیتا تیموریان نویسنده و تصویرگر کتاب قایق کاغذی، حمیده خسرویان تصویرگر کتاب ازدواج با خورشید، محبوبه یزدانی تصویرگر کتاب چی بپوشم و مریم طهماسبی تصویرگر کتاب من مترسکم ولی می ترسم، ازجمله هنرمندانی هستند که آثارشان برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

نمایشگاه کتاب پکن یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب، صنعت نشر، حق نشر و کتاب الکترونیک در آسیا به شمار می‌رود. ایران با شعار «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو