آدمک‌های «من و بابام» به شهر کتاب ساعی رفتند

آدمک‌های قصه «من و بابام»، روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ مردادماه مهمان شهرکتاب ساعی بودند. در این برنامه صمیمانه، همراه با دوستان کتاب طوطی دورهم جمع شدیم و چند ساعتی را به قصه‌خوانی و بازی با آدمک‌های من و بابام گذراندیم.

این نخستین برنامه از تور «کتاب‌خوانی طوطی» است که با هدف ترویج کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

قصه‌های من و بابام مجموعه قصه‌های مصور، نوشته نویسنده آلمانی اریش اُزر (Erich Ohser) است. او در دانشکده‌ی هنر در شهر لایپزیک هنر نقاشی را آموخت، بیست‌وهشت ساله بود که پسرش کریستیان به دنیا آمد. اریش در دوره دیکتاتوری و خفقان آلمان هیتلری زندگی می‌کرد و نقاشی و داستان‌گویی را راهی می‌دانست تا زندگی پسرش را لذت‌بخش‌تر کند. پدر، داستان‌های جالبی برای پسرش تعریف می‌کرد و برای هرکدام از آن‌ها نقاشی می‌کشید. او می‌کوشید تلخی، اندوه و شادی‌های زندگی را با طنزی دل‌نشین بر زمینه‌ای از واقعیت تصویر کند. این مجموعه نه‌تنها برای بچه‌ها که حتی برای بزرگ‌ترها هم جالب و آموزنده‌ هستند.

 کتاب «قصه‌های من و بابام» برای نخستین بار در ایران به قلم ایرج جهانشاهی بازپرداخت و نوشته شد و توسط انتشارات فاطمی در سه جلد به چاپ رسید. این کتاب پیش‌تر در نسخه سیاه‌وسفید منتشر می‌شد که به چاپ ۵۰ رسید. نسخه رنگی کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و هم‌اکنون چاپ پنجم آن در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور توزیع شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو