برندگان مسابقه‌ی داستان‌نویسی «یلدای بی‌پایان»‌ معرفی شدند

آیین اختتامیه و اهدای جوایز مسابقه‌ی داستان‌نویسی «یلدای بی‌پایان» روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور سحر ترهنده و احمد اکبرپور برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که به‌صورت زنده در اینستاگرام پخش می‌شد، سحر ترهنده، مدیر کتاب‌های طوطی، از جایزه‌ی بهترین ناشر کودک نمایشگاه کتاب بولونیا که امسال در بخش آسیا به طوطی اهدا شد به عنوان یکی از معتبرترین عناوین مطرح در میان ناشران بین‌المللی یاد کرد. طوطی دو سال پیاپی نامزد دریافت این جایزه شده بود و امسال در رقابت با ناشرانی از چین، ژاپن و کره‌ی جنوبی توانست این عنوان را کسب کند.

در ادامه، سحر ترهنده مجموعه‌ی داستان‌های بی‌پایان احمد اکبرپور را مجموعه‌ای دانست که می‌تواند به پرورش خلاقیت کودکان در رؤیاپردازی و داستان‌نویسی کمک کند و توضیح داد که طوطی با برگزاری چالش داستان‌نویسی بر اساس این مجموعه سعی کرده است در این مسیر گام بردارد.

احمد اکبرپور در مجموعه‌ی پنج‌جلدی داستان‌های بی‌پایان که با تصویرگری مهناز سلیمان‌نژاد منتشر شده است، برای هر داستان سه پایان متفاوت نوشته است و نگارش پایان چهارم را به مخاطبان داستان‌ها واگذار کرده است.

نویسنده‌ی این مجموعه در اختتامیه‌ی مسابقه‌ی «یلدای بی‌پایان» از داستان‌های خواندنی شرکت‌کنندگان گفت و اظهار امیدواری کرد در آینده اتفاق‌های خوبی برای شرکت‌کنندگان و منتخبان این مسابقه در راه باشد. احمد اکبرپور با ذکر این نکته که به دلیل شرایط مسابقه ناچار به انتخاب از میان پایان‌های رسیده بوده است، از همه‌ی بچه‌ها خواست نوشتن را همچنان ادامه بدهند تا ایده‌هایشان به داستان‌هایی جذاب تبدیل شود.

در این رویداد، اسامی برندگان مسابقه‌ی «یلدای بی‌پایان» اعلام شد که شرح زیر است:

درسا کارگر از جهرم؛ برگزیده

محمدمهدی رضایی از ایلام؛ منتخب

نگار حامدی از تهران؛ منتخب

هانیه شجاعی از زاهدان؛ منتخب

تارا راد خشنود از رشت؛ منتخب

درنیکا دشت لعلی از رشت؛ منتخب

کیانا کرم‌پور از تهران؛ منتخب

پارسا ذوالفقاری از یزد؛ منتخب

اختتامیه‌ی «یلدای بی‌پایان» با حضور تعدادی از برندگان در پخش زنده و گفت‌وگوی آن‌ها با احمد اکبرپور همراه بود.

به منتخبان این مسابقه از سوی طوطی، کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی؛ لوح تقدیر، مدال طوطی، کارت هدیه‌ی ۲۰۰هزار تومانی برای خرید کتاب و یک جلد کتاب «من مترسکم ولی می‌ترسم» با امضای احمد اکبرپور اهدا خواهد شد. جایزه‌ی ویژه‌ی نفر برگزیده، درسا کارگر، یک عدد تلسکوپ است و در ضمن یک جلسه کارگاه رایگان آشنایی با داستان از سوی احمد اکبرپور برای منتخبان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو