«جنگل برای همه» با ۶ لاک‌پشت در صدر فهرست تابستان و پاییز ۹۷ لاک‌پشت پرنده قرار گرفت

فهرست‌های سی‌ام و سی‌و‌یکم لاک‌پشت پرنده که مربوط به کتاب‌های برگزیده‌ی تابستان و پاییز ۱۳۹۷ هستند، روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهرکتاب مرکزی رونمایی می‌شوند. کتاب‌های طوطی نیز خوش درخشیده‌اند و به این فهرست‌ها راه پیدا کرده‌اند. در این دو فهرست شش عنوان از کتاب‌های طوطی قرار دارند که کتاب منحصربه‌فرد «جنگل برای همه» موفق به دریافت ۶ لاک‌پشت و کسب درجه‌ی بسیار عالی شده است.

جنگل برای همه یک کتاب تصویری بدون متن است که با نگاهی به طبیعت و محیط‌زیست به روایت داستان می‌پردازد. در این کتاب با استفاده از هنر اُریگامی به شیوه‌ای جدید و مبتکرانه تلاش شده است حس واقعی بودن و درک احساس شخصیت‌ها برای کودکان ممکن شود. طوطی به نازنین عباسی، علیرضا علاءالدینی و بهداد شیرمحمدی برای این موفقیت تبریک می‌گوید و امیدوار است این کتاب در پایان سال موفق به دریافت نشان طلایی لاک‌پشت پرنده بشود.

کتاب تکامل، کتاب دیگر طوطی نیز در این فهرست امتیاز بالایی کسب کرده است. این کتاب آموزنده و جذاب که با زبانی ساده و تصاویری هماهنگ به بیان تاریخچه و چگونگی شکل‌گیری نظریه‌ی مهم تکامل برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد موفق به دریافت ۵ لاک‌پشت و کسب درجه‌ی عالی از گروه داوران لاک‌پشت پرنده شده است. این کتاب را دانیل لاکستون نوشته و به‌همراه جیم اسمیت تصویرگری کرده است. طوطی با خرید حق نشر، آن را با ترجمه‌ی کاوه فیض‌اللهی و طاهره رنجبر منتشر کرده است.

«پسرک و جادوی مری پاپینز» و «داستان لئو» با ۴ لاک‌پشت و «خرگوش سیاه» و «گرسنه» نیز با ۳ لاک‌پشت در فهرست‌های تابستان و پاییز ۹۷ لاک‌پشت پرنده قرار گرفته‌اند.

مراسم رونمایی از فهرست‌های سی‌ام و سی‌ویکم لاک‌پشت پرنده به همراه جشن امضای کتاب‌های تابستان و پاییز ۹۷ روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷، با حضور پدیدآورندگان در فروشگاه مرکزی شهرکتاب واقع در خیابان شریعتی برگزار خواهد شد. در این مراسم برنامه‌ی ویژه‌ی قصه‌خوانی برای کودکان بر اساس کتاب برگزیده‌ی «جنگل برای همه» نیز در نظر گرفته شده است. این برنامه فرصتی مناسب برای پدرها و مادرها و بچه‌هاست که با کتاب‌های خوب آشنا شوند و ساعتی را در کنار نویسندگان، مترجمان و تصویرگران محبوبشان بگذرانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو