راهیابی رضا دالوند و هادی بغدادی به فهرست نهایی مسابقه‌ی تصویرگران جوان فرفره‌ی طلایی ۲۰۲۴

مسابقه‌ی تصویرگران جوان فرفره‌ی طلایی که هر ساله با هدف شناسایی و تقدیر از هنرمندان جوان که در زمینه‌ی تصویرگری کتاب کودک فعال هستند از سوی نمایشگاه کتاب کودک شانگهای برگزار می‌شود فهرست نامزدهای نهایی خود در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد که در میان این نامزدها نام رضا دالوند و هادی بغدادی با تصویرگری کتاب‌های طوطی دیده می‌شود.

در نهمین دوره‌ی مسابقه‌ی فرفره‌ی طلایی ۶۶ تصویرگر از ۱۹ کشور جهان رقابت با هم می‌کنند که ۵۰ تصویرگر در بخش «نشر کتاب» و ۱۶ تصویرگر در بخش «تجاری» این رویداد حضور دارند.

رضا دالوند با تصویرگری کتاب «غول‌بوس‌کن حرفه‌ای» و هادی بغدادی با تصویرگری کتاب در دست انتشار «خورشید جنگل، خورشید دریا» نوشته‌ی علی‌اصغر سیدآبادی برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.

هیئت داوران متشکل از ۸ کارشناس بین‌المللی، یوکیکو هیروماستسو (ژاپن)، جان کلاسن (آمریکا)، مورگان واستا (فرانسه) و شیائو آوزی و یائو هونگ (چین) به عنوان داوران بخش ‌«نشر کتاب»، و هادی برکات (سوئیس)، جیاکومو بنلی (ایتالیا) و تانگو (چین) به عنوان داوران بخش ‌«تجاری»، ۲۵۸۴ اثر ارسالی را از طریق یک سیستم آنلاین مشترک بررسی کرده و انتخاب نهایی خود را از طریق کنفرانس دیجیتال نهایی کردند.

به نقل از انجمن تصویرگران ایران، آثار پذیرفته‌شدگان سال ۲۰۲۴، از ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۵ تا ۲۷ شهریور) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای چین به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این، این آثار در کاتالوگ نمایشگاه فرفره‌ی طلایی ۲۰۲۴ که در ماه نوامبر منتشر می‌شود و در بین تمامی شرکت‌کنندگان و همکاران نمایشگاه توزیع خواهد شد، معرفی می‌گردد.

از تاریخ ۸ نوامبر (۱۸ شهریور)، آثار فینالیست‌ها به صورت دیجیتال در گالری آنلاین فرفره‌ی طلایی که در وب‌سایت رسمی رقابت قرار دارد، قابل مشاهده خواهد بود. از همان روز تا پایان نمایشگاه CCBF در تاریخ ۱۷ نوامبر، این تصاویر به رأی مردمی که به صورت آنلاین و بازدیدکنندگان نمایشگاه گالری را مشاهده می‌کنند، گذاشته می‌شود. هنرمندی که بیشترین تعداد رأی را کسب کند، برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب مردمی فرفره‌ی طلایی در بخش ‌«نشر کتاب» خواهد شد.

در شب پیش از آغاز نمایشگاه، هیئت داوران فرفره‌ی طلایی بار دیگر گرد هم می‌آیند تا برندگان بخش «نشر کتاب»، یک جایزه‌ی بزرگ به یک هنرمند چینی و یک جایزه‌ی بزرگ به یک تصویرگر بین‌المللی و بخش «تجاری»، شامل یک جایزه‌ی بزرگ، را انتخاب کنند. همچنین جایزه‌ی تقدیری نیز در هر کدام از دو بخش اهدا خواهد شد. نتایج داوری تا پایان نمایشگاه اعلام می‌شوند، به‌جز برنده‌ی جایزه‌ی «انتخاب مردمی» که در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۸ شهریور) اعلام خواهد شد. در نهایت، یکی از برندگان یادشده به عنوان طراح هویت بصری نمایشگاهCCBF  ۲۰۲۵ انتخاب خواهد شد. در بخش ‌«تجاری»، تصویرگران منتخب همچنین فرصت خواهند داشت تا در همکاری‌های هنری و تجاری فرامرزی با برند لباس کودک M.latin مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو