جشن پایانی مسابقه داستان‌نویسی «گل‌های پیاده‌رو» برگزار شد

جشن پایانی مسابقه داستان‌نویسی «گل‌های پیاده‌رو» روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه در فروشگاه انتشارات فاطمی، با حضور برگزیدگان نهایی مسابقه داستان‌نویسی به همراه خانواده‌هایشان برگزار ‌شد. در این جشن ضمن تقدیر از کودکان و نوجوانانی که داستان‌هایشان را برای کتاب تصویری گل‌های پیاده‌رو ارسال کرده بودند، پیام نویسنده کتاب، جان آرنو لوسن، نیز خوانده شد. در این مسابقه داستان‌نویسی، کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۳ شرکت کردند که درنهایت، پس از بررسی داوران مسابقه، ۱۵ داستانی که نگاه بسیار خلاقانه و داستان‌گویی جذابی داشت از بین گروه‌های سنی مختلف انتخاب شدند.

جشن پایانی مسابقه داستان‌نویسی «گل‌های پیاده‌رو» با برنامه‌ داستان‌خوانی آغاز شد و پس از آن سحر ترهنده، مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (کتاب طوطی) ضمن خوشامدگویی و توضیح درباره کتاب تصویری «گل‌های پیاده‌رو» از اهمیت کتاب‌های تصویری در پرورش خلاقیت و توانایی داستان‌پردازی در کودکان و نوجوانان سخن گفت. وی در ادامه افزود: «کتاب طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، تلاش می‌کند با توجه به نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان ایرانی برای تمام گروه‌های سنی کتاب و محتوای خواندنی و آموزشی، در قالب ادبیات داستانی و غیرداستانی تولید ‌کند. کتاب‌های تصویری علاوه بر سرگرمی کودکان، تخیل کودکان را درگیر می‌کند و آن‌ها را وامی‌دارد از دریچه ذهن خود داستان‌پردازی کنند.»

در ادامه مراسم، کودکان و نوجوانان برگزیده در گروه‌های سنی مختلف، هر یک داستان‌های خود را خواندند. پس از آن نیز پیام اختصاصی جان آرنو لوسن برای برگزیدگان مسابقه داستان‌نویسی خوانده شد. جان آرنو خطاب به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این مسابقه نوشته است: «دوستان من در ایران! از اینکه برای گفتن قصه‌های خودتان روی تصویرهای کتاب گل‌های پیاده‌‌رو وقت گذاشته‌اید بسیار خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم. در تمام مدت زندگی‌ام، شاعران کهن ایرانی الهام‌بخش من برای خوب زیستن و استفاده درست از تخیلم بوده‌اند. داشتن چنین فرصتی برای همکاری با نویسندگان جوان ایرانی برای من یک رویا است. نوشتن را ادامه بدهید!»

گل‌های پیاده‌رو، نوشته جان آرنو لوسن، تصویرگری سیدنی اسمیت است که کتاب طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) با خرید کپی‌رایت اختصاصی، این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب تصویری از نگاه دختربچه‌ای روایت می‌شود که همراه پدرش در شهر پیاده‌روی می کند، پدر بی اعتنا به او با تلفن همراهش صحبت می‌کند و هیچ توجهی به کودک و دنیای او ندارد. اما کودک در میان شهر شلوغ، زیبایی‌ها را می‌بیند و هرجا گلی می‌بیند می‌چیند و در طول مسیر گل‌هایش را هدیه می‌دهد. به این ترتیب، اثر خودش را بر شلوغی و هیاهوی شهر باقی می گذارد.

کتاب گل‌های پیاده‌رو به دلیل زیبایی تصاویر و مضمون تأثیرگذارش تاکنون برنده جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری مانند گاورنر جنرالز ۲۰۱۵ (Governor General’s Awards) و همچنین بهترین کتاب تصویری کانادا در سال ۲۰۱۶ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو