جشن پایانی مسابقه داستان‌نویسی «گل‌های پیاده‌رو» برگزار می شود

جشن پایانی مسابقه داستان‌نویسی «گل‌های پیاده‌رو» روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹، در فروشگاه انتشارات فاطمی، واقع در خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، تقاطع شهدای ژاندارمری برگزار می‌شود. در این مراسم، برگزیدگان نهایی مسابقه داستان‌نویسی این کتاب تصویری معرفی می شوند.

مسابقه داستان‌نویسی کتاب گل‌های پیاده‌رو از هفته اول شهریور، برای گروه سنی ۷ تا ۱۳ آغاز شد. در این مسابقه، کودکان ۴ تا ۷ ساله می توانستند قصه‌هایشان را با صدای خودشان بخوانند و صدا یا فیلم‌شان را ارسال کنند،  ۸ تا ۱۳ ساله‌ها هم می بایست خودشان قصه‌ بنویسند. درنهایت، پس از بررسی داوران مسابقه، ۱۴ داستانی که نگاه بسیار خلاقانه و داستان‌گویی جذابی داشت از بین گروه‌های سنی مختلف انتخاب شدند.

گل‌های پیاده‌رو، نوشته جان آرنو لوسن، تصویرگری سیدنی اسمیت است که توسط کتاب طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده است. این کتاب تصویری از نگاه دختربچه‌ای روایت می شود که همراه پدرش در شهر پیاده‌روی می کند، پدر بی اعتنا به او با تلفن همراهش صحبت می‌کند و هیچ توجهی به کودک و دنیای او ندارد. اما کودک در میان شهر شلوغ، زیبایی ها را می‌بیند و هرجا گلی می بیند می‌چیند و در طول مسیر گل‌هایش را هدیه می‌دهد. به این ترتیب، اثر خودش را بر شلوغی و هیاهوی شهر باقی می گذارد.

کتاب گل‌های پیاده‌رو به دلیل زیبایی تصاویر و مضمون تأثیرگذارش تاکنون برنده جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری مانند گاورنر جنرالز ۲۰۱۵ (Governor General’s Awards) و همچنین بهترین کتاب تصویری کانادا در سال ۲۰۱۶ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو