مکس، بلدی دزد بگیری؟

یک روز آقای مزرعه دار به سگش گفت: «مکس، بلدی دزد بگیری؟» البته که مکس بلد بود! مکس می توانست هر چیزی را بگیرد! و اینطوری شد که مکس راه افتاد تا دزد هویج‌ها، توت‌ها، لوبیاها و گیلاس‌ها را بگیرد. مکس عاشق گرفتن دزد است و اولین چیزی را که می‌بیند، فکر می کند همان دزد ناقلای مزرعه است. این اولین نفر، چیزی نیست جز یک حشره‌ی کوچک که تندی از دستش فرار می کند و مکس مجبور می‌شود همه‌ی هویج‌ها را، توت‌فرنگی‌ها، لوبیاها را و گیلاس‌ها را به بقیه‌ی حیوانات مزرعه بسپارد و خودش به دنبال حشره‌ی کوچک برود.

او سرانجام موفق می‌شود حشره را از مزرعه بیرون کند. وقتی مکس به سراغ مزرعه‌دار می‌رود تا این خبر خوش را به او برساند، حیوانات مرزعه برای قدردانی از او تصمیم می‌گیرند یک جشن با محصولات مزرعه برای او برگزار کنند. اما چون نگران هستند که دزد زودتر از مکس سربرسد آن‌ها را می‌خورند تا به دست دزد نیفتد!

داستان بامزه دست نگه‌دار دزد! را برای کودکان بلندخوانی کنید و با هم درباره‌ی آن گفت‌وگو کنید و براساس آن نمایش اجرا کنید. ین داستان به پرورش مهارت تفکر انتقادی کودکان کمک می کند زیرا آن‌چه که در متن بیان می‌شود با آن‌چه که در تصویر در حال رخ دادن است متفاوت است.

 

کتابک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو