جادوی معبد نمایش

امروز، ۸ فروردین، روز جهانی تئاتر است. شخصیت مری پاپینز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی است که شهرت جهانی و طرفداران زیادی دارد. یک پرستار کودک که چتری جادویی دارد و جهانی رؤیایی می‌آفریند.
نمایش موزیکال مری پاپینز در تئاتر وست اند لندن و برادوی نیویورک به‌روی صحنه رفته است. اما این بار قرار است نازیا و گیل آن را در سالن نمایش مدرسه اجرا کنند. گیل عاشق مری پاپینز است و جادوی مری پاپینز قرار است در غیاب مادرش، به او و پدر کمک کند تا زندگی تازه‌ای را از سر بگیرند. نازیا، دوست گیل، دختری پاکستانی است که مشکلات و محدودیت‌هایی در زندگی دارد. معلم و مشاور مدرسه سعی می‌کنند با کمک هم مشکلات را حل کنند و جادوی مری پاپینز می‌تواند راهگشای آنها باشد.

پیام روز جهانی تئاتر امسال را هنرمند پاکستانی، شاهد ندیم نوشته است. او معتقد است تئاتر می‌تواند به یک معبد تبدیل شود و معبد نیز به فضایی برای نمایش.
او می‌گوید ما باید با بی‌تفاوتی، رخوت، بدبینی، طمع و بی‌توجهی نسبت به جهانی که در آن زندگی می‌کنیم بجنگیم و تئاتر در این مسیر نقشی برجسته دارد.


الخاندرو پالوماس نیز در رمان «پسرک و جادوی مری پاپینز» قدرت داستان و نمایش را به‌خوبی بیان می‌کند. این کتاب را می‌توانید با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی بخوانید.‌

متن پیام روز جهانی تئاتر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو