«برادر مزاحم من» منتشر شد

برادر مزاحم من ماجرای دو برادر است؛ یکی کوچک‌تر و آن‌یکی بزرگ‌تر. رابطه‌ی این دو برادر مثل همه‌ی برادرهایی است که می‌شناسیم، پر از دردسر و دوستی.
برادر کوچک‌تر برایمان از برادر بزرگ‌تر می‌گوید. حرف‌هایش گلایه‌هایی آشنا است درباره‌ی اتاقی مشترک، کتاب‌‌های ممنوع و جوراب‌های بوگندو و چیزهای دیگر.

بابک صابری نویسنده‌ی این کتاب با کوتاه‌ترین و ساده‌ترین جمله‌ها تلاش کرده تا موقعیتی تکراری را به متفاوت‌ترین شکل ممکن خلق کند.
ماجرا با گفته‌هایی آغاز می‌شود که بوی فاصله می‌دهد و خیلی زود غافل‌گیری بزرگ اتفاق می‌افتد و مخاطب با پایانی غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود.
راوی با توصیف رفتارهای برادر بزرگ‌تر از این شکایت دارد که جایی و اختیاری و آرامشی در اتاقشان ندارد تا وقتی‌که برادر برای گذران دوره‌ی سربازی به جنگ می‌رود.
نویسنده هیچ‌جا به جنگ مستقیم اشاره نمی‌کند و یا گرفتار جزییات تکراری نمی‌شود. او با خلاصه‌ترین متن و مؤثرترین شیوه‌ای که بلد است، دست روی مهم‌ترین مسئله‌ی بشر امروز می‌گذارد تا صلح و دوستی را به‌جای جنگ و دعوا ترویج کند. برادر مزاحم من داستانی کوتاه و تأثیرگذار است که خواندن آن دلمان را گرم می‌کند و وادارمان می‌کند برای گسترش عشق و مهربانی در جهان قدم برداریم.
این کتاب تازه‌ترین اثر بابک صابری است که طوطی با تصویرگری مهسا هدایتی برای کودکان بالای شش سال با قیمت ۲۷۰۰۰ تومان منتشر کرده است.‌

پیش‌ازاین، کتاب‌های چرا آواز می‌خوانی زنجره؟ و کلاغ سیاه به سفر می‌رود از این نویسنده چاپ شده که با استقبال خوانندگان روبه‌رو شده و به فهرست لاکپشت پرنده هم راه یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو