چه فکر خوبی! کتاب برگزیده‌ی جشنواره‌های تصویرگری اوکراین و چین منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «چه فکر خوبی!» اثر نرجس محمدی به‌تازگی در قالب مجموعه کتاب‌های طوطی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نرجس محمدی نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان در این‌کتاب با تصاویر خود قصه بچه کوچکی به اسم کوکی را روایت کرده است. این نویسنده در اثر پیش‌رو، تقابل مردم شهر و کوکی و تصمیم مهمش را تعریف کرده است. داستان کوکی را می‌توان به‌طور خلاصه در این چند سطر مرور کرد:

«آخر شما به عکس کوکی نگاه کنید. به‌نظر شما این گوش‌ها بزرگند؟ به‌نظر شما این گوش‌ها به صورت زیبایش نمی‌آیند؟ طوطی که فکر می‌کند در صورت کوکی همه‌چیز سر جای خودش است.

اما کوکی که عکس بچه‌های دوست و آشنا را دیده است، خیال می‌کند گوش‌های خودش نسبت به بقیه بزرگتر است و یک چیزی دو طرف صورتش زیادی است. فکر می‌کند زشت‌ترین بچه‌ دنیاست.

آیا شما هم این‌طوری هستید؟ شما هم فکر می‌کنید چهره‌تان نسبت به دیگران چیزی کم یا زیاد دارد؟ دوست دارید مثل بازیگرهای سینما باشید یا اینکه خودتان را شبیه دوستان‌تان کنید؟»

داستان چه فکر خوبی! به کودکان و همین‌طور بزرگترها یاد می‌دهد خودشان را بی‌دلیل با دیگران مقایسه نکنند. از هم‌دیگر کورکورانه و چشم‌بسته تقلید نکنند و از همه مهم‌تر اعتمادبه‌نفس داشته باشند. آدم‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند و طبیعت سرشار است از گوناگونی. همه‌چیز سر جای خودش زیباست و این تفاوت‌هاست که جهان را جای بهتری می‌کند.

متن کامل خبر در خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو