پنج عنوان از کتاب‌های طوطی تجدید چاپ شدند

چاپ دوم کتاب‌های «فرغولی و از ما بهترون»، «سام و حیوان خانگی‌اش»، «دست نگه‌دار دزد!» و «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» منتشر شد. هم‌چنین کتاب «کلاغ سیاه به سفر می‌رود!» به چاپ سوم رسید.
کلاغ سیاه به سفر می‌رود! نوشته‌ی بابک صابری داستان کوتاه یک کلاغ است که برای سفر به‌دنبال برطرف کردن یکی از ضروری‌ترین نیازهای خود است. این داستان به اهمیت دوستی و همراهی می‌پردازد. این کتاب با تصویرگری شبنم چایچیان موفق شده است به فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) راه یابد، هم‌چنین با کسب درجه‌ی خوب در فهرست لاک‌پشت پرنده قرار گرفته است.
دست نگه‌دار دزد! داستان تصویری جذابی از یک سگ نگهبان است که گرفتار ساده‌دلی و زودباوری خودش می‌شود. هتر تکاوت با بهره‌گیری از طنزی ظریف با تصویرهای نشاط‌آور پیر پرَت مخاطب را با خود همراه می‌کند. کیوان عبیدی آشتیانی این کتاب منتخب طرح سامان‌بخشی رشد را ترجمه کرده است.
سام و حیوان خانگی‌اش، چگونگی به‌وجود آمدن خشم و راه‌های مقابله با آن را به تصویر می‌کشد. خشم سام به‌عنوان حیوان خانگی همراه اوست اما کم‌کم برایش دردسر می‌آفریند. سانجیتا بهادرا نویسنده‌ی هندی‌تبار این داستان بر مسئولیت‌پذیری تأکید دارد. تصویرگری این کتاب جوایز معتبری را نصیب ماریون آربونا کرده است. این ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی با کسب درجه‌ی خوب در فهرست لاک‌پشت پرنده قرار گرفته است.
همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند، حکایت درک تجربه‌های زیسته است. اینکه به تعداد آدم‌ها از هر مفهوم تعریفی وجود دارد. برندن ونزل، نویسنده و تصویرگر این کتاب، به ساده‌ترین و زیباترین شکل این مفهوم را به تصویر کشیده است. ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی به انتخاب شورای کتاب کودک در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) قرار گرفته است.
فرغولی و از ما بهترون، نوشته‌ی حمید اباذری، داستان بچه‌غولی است که اطرافیان خودش را عاصی کرده است. پرورش توانای کودکان و تقویت اعتمادبه‌نفس آن‌ها با حضور در دنیای فانتزی و عجیب‌وغریب تصویرهای مریم طهماسبی، اتفاقی است که این داستان به آن باور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو