یادداشت «فاطمه بهروزفخر» درباره‌ی کتاب «ویرجینیا گرگ می‌شود»

تا به حال شده در عوالم خیال یا دوران کودکی‌تان، دل‌تان بخواهد به سرزمین چیزهای خوب بروید؟ سرزمین چیزهای خوب از نظر شما چه سرزمینی است؟ سرزمینی که غصه نداشته باشد؟ پر از شکوفه‌های گیلاس باشد و پایان همه‌ی قصه‌هایش به‌خوبی و خوشی بگذرد؟ اگر تا به حال به سرزمین چیزهای خوب فکر کرده‌اید، پس حتما خواندن چنین معرفی کتابی برای شما جالب و دوست‌داشتنی خواهد بود، چون در کتاب «ویرجینیا گرگ می‌شود» اثر «کیو مکلیر» هم، دختری قصد رفتن به این سرزمین ناشناخته و پر از چیزهای خوب را دارد.

گاهی همه‌ی ما یک روز صبح از خواب بلند می‌شویم و احساس یک گرگ خسته و بی‌حوصله را داریم. ویرجینیای قصه‌ی ما نیز یک روز صبح با بداخلاقی تمام از خواب بلند می‌شود. او حتی حوصله دوستانش را هم ندارد و دلش می‌خواهد توی تخت بماند و پتوی کلفتی را روی سرش بکشد.

بله، ویرجینیا گرگ شده است! و این را خواهرش با قشنگی تمام و زبانی کودکانه روایت می‌کند. ماجرای اصلی کتاب به گرگ شدن و تغییر ویرجینیا و بدخلقی او در آن روز محدود نمی‌شود. ماجرای اصلی مربوط به خواهر ویرجینیاست که تلاش می‌کند، ویرجینیا را از این وضعیت نجات بدهد.

دست‌آخر هیچ‌کدام از ترفندهای او برای اینکه خواهرش را از آن حال‌وهوا دور کند، نتیجه‌بخش نیستند تا اینکه وقتی خواهرش به خواب می‌رود، او شروع می‌کند به نقاشی کشیدن. اینکه بعد از نقاشی کشیدن او چه اتفاقاتی می‌افتد، نقطه‌ی عطف داستان است که باید آن را خواند و از خواندن چندباره‌اش لذت برد. در اصل، سرزمین چیزهای خوب همین نقاشی خواهر ویرجینیاست که آن را با رنگ‌های قشنگ و شادی‌بخشی روی بوم نقاشی‌اش می‌کشد.

هر کس که جلد این کتاب را با عنوان جالب و فونت بامزه‌اش ببیند، بدون بی‌معطلی آن را برمی‌دارد تا به قفسه کتاب‌های خوبش اضافه کند.
«ویرجینیا گرگ می شود» قصه‌ی زندگی خیلی از ماست. قصه‌ی روزهایی که با بدخلقی از خواب بیدار می‌شویم، حوصله‌ی کسی را نداریم و دل‌مان می‌خواهد به یک جای دور یا دنیای قشنگ‌تری برویم و با خودمان خلوت کنیم
.

این کتاب با روایت ساده و خواندنی‌اش به ما می‌آموزد که همه‌چیز در دست و حیطه‌ی اختیار ماست. ما می‌توانیم دنیای خودمان را قشنگ و خواستنی بسازیم یا آن را همان‌طور که هست با درد و رنج‌هایش تحمل کنیم. ویرجینیا و خواهرش به ما یاد می‌دهند با هنر، خیال و رنگ‌هاست که می‌شود دنیای بهتری برای زیستن ساخت.

علاوه‌بر داستان دوست‌داشتنی و خاص این کتاب، تصاویر و رنگ‌آمیزی آن شما را سرِ ذوق می‌آورد. با ورق زدن این کتاب شما احساس می‌کنید به دنیای قصه‌ها وارد شده‌اید و درحال قدم زدن در آن هستید. این کتاب شما را برای چند دقیقه از عالم واقعیت و سختی‌هایش دور کرده و به چند لحظه خوشی و قدم زدن در دنیای رنگارنگ و دوست‌داشتنی قصه و رؤیا مهمان می‌کند.

با همه‌ی این توضیحات دل‌تان نمی‌خواهد پا به کوچه‌های پرشکوفه سرزمین چیزهای خوب بگذارید و برای چند لحظه خودتان را با آسودگی خیال تماشا کنید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو