چتری با پروانه‌های سفید

دو ساعت مانده به تحویل سال، همه برای انجام کارهایشان شتاب دارند و بی‌قرارند. اردلان می خواهد موهایش را کوتاه کند و آتوسا برای دیدن لباس جدیدش، پشت در خیاطی ایستاده است و مرتب زنگ می­زند. شهر در همهمه‌ی جمعیت و ماشین و ماهی قرمز گم شده است. دختر و پسر گل‌فروش هم می­خواهند شلوغی‌ها را پس بزنند تا به‌موقع، سر سفره‌ی هفت‌سین برسند…

حسن‌زاده، نویسنده‌ی نام‌آشنای کودکان و نامزد راه‌یافته به فهرست نهایی پنج نویسنده برتر جهان (جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن)، با خلاقیت ویژه‌اش، این بار موقعیتی پرکشش را در قالب رابطه­ی کودکان با یکدیگر خلق می­کند. تلاش شخصیت‌ها برای تجربه‌ی لحظه‌ی تحویل سال در کنار خانواده، آن‌ها را بر آن می­دارد که به یکدیگر کمک کنند و گره‌های داستان، در این ارتباط‌ها گشوده می‌شود. داستان وضعیت آدم‌هایی را توصیف می‌کند که هم را نمی‌شناسند، اما «تصادف» آن‌ها را در مسیر یکدیگر قرار می‌دهد و می‌کوشند لحظه‌ی عید را برای هم دل‌پذیر کنند. آن‌ها کمک می‌کنند و کمک می‌گیرند.

غزاله بیگدلو تصویرگر برجسته‌ای است که با گسترش دنیای متن توانسته است اثری تاثیرگذار خلق کند. تصویرپردازی جزءنگرانه، بهره‌گیری از نماهای دور و نزدیک، بازی با رنگ‌ها و زاویه‌دید، مهمانی پرشوری از رنگ و نقش را پیش روی مخاطب قرار می­دهد و تجربه­ای ماندگار را برای خوانندگان در همه سنین فراهم می ­آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
خانه
دسته‌بندی
0
سبدخرید
حساب‌کاربری
جست‌وجو